Terima kasih kerana mengunjungi Darul Riyadh.Sekiranya terdapat kekurangan dari blog kami harap maaf...jgn lupa komen n follow tau.

Thursday 8 November 2012

Bilal Solat Dibunuh


TANAH MERAH: “Ketika baru nak pakai telekung, saya terdengar bunyi orang bergelut diikuti bunyi orang jatuh. Apabila dijenguk menerusi tirai, saya lihat suami terbaring dengan kepala berlumuran darah,” kata Ramlah Ahmad, 67, menceritakan kejadian menyebabkan kematian suaminya, pagi semalam.

Apa nak jadi la zaman sekarang nie,..di ketahui saya suami Ramlah Ahmad,..arwah Abdullah Nawang,77 adalah seorang bilal di surau tersebut,arwah meniggal selepas dipukul di kepala dengan objek keras oleh seorang lelaki ketika menunaikan solat sunat menjelang waktu Subuh di surau Kampung Gual Petai Lima, Gual Ipoh, di sini, jam 5.40 pagi.

Kata Ramlah,“Ketika itu hanya saya dan suami di surau kerana jemaah lain belum tiba. Suami membuka pintu dan lampu manakala saya pula terus ke bahagian solat wanita,” katanya ketika ditemui, semalam.

Menurutnya, selepas melihat suaminya berlumuran darah, dia menjenguk melalui tirai                           
yang memisahkan jemaah lelaki dan wanita, dia terus meluru mendapatkan Allahyarham yang ketika itu sudah tidak sedarkan diri.....

Sama-samalah kita berdoa semoga roh arwah tenang dan di tempatkan dengan para solehin..Ini lah hakikatnya zaman sekarang,.jenayah tak kira waktu,bangsa,tua,muda,oleh itu sama-samalah kita doa agar keadaan kita sentiasa dirohmati oleh Allah..





TANGKAP...suspek ditahan di sebuah kedai kopi di
 kampung berkenaan.




No comments:

Post a Comment